środa, 7 września 2016

Kim jestem?

Jestem Mamą Nieidealną. Mamą dwójki fajnych, energicznych dzieciaków, które od zawsze wymagały ode mnie pełnego zaangażowania. Córka ur. 2010 r., syn w 2014. Chwile, kiedy "dzieci bawią się same" są tak rzadkie, że prawie nigdy się nie zdarzają. A ja staram się dzielnie stawiać temu czoła, choć przecież oprócz dzieci mam też męża, dom i pracę na etacie (która często także angażuje mnie w weekendy).
Dziecięce zabawy zwykle mnie nudzą, wydają mi się bez sensu. Z prawdziwym przerażeniem wspominam czasy, gdy córka miała 2 latka, zbudowała z lego wieżę, wchodziła na nią ludkiem, a mnie kazała krzyczeć "Aaaaa!", gdy go z niej zrzucała. I tak 40 czy 50 razy... To nie jest na moje nerwy.
Od tamtej pory opracowałam kilka metod na nudę, katalog kreatywnych zabaw, którymi będę się z Wami dzielić. Nie wszystkie pomysły, które sprawdziły się u Córki, działają też na Syna. Ale to może kwestia czasu. Również w Waszym przypadku prawdopodobnie nie wszystkie propozycje "zadziałają. Dzieci mają różne tempo rozwoju kompetencji, różny temperament, różne zainteresowania. Ale im większy - my, Mamy - będziemy miały katalog narzędzi, tym łatwiej poradzimy sobie w kryzysowych sytuacjach. Oczywiście najłatwiej jest włączyć telewizor lub dać tablet, ale to nie jest moja metoda wychowawcza.
Mam nadzieję, że zaproponowane przeze mnie zabawy w znakomitej większości sprawdzą się także i u Was, zainspirują, podpowiedzą i wspomogą, gdy własna kreatywność zawodzi.

1 komentarz:

  1. Kreatywne pomysły, które "podrzuciłam " moim młodszym koleżankom, mającym dzieci w wieku Pani pociech.Pozdrawiam panią Anno.Koleżanka mamy :)

    OdpowiedzUsuń